Informace z letního vodáckého tábora  2010

Pátek: Vodáci na suchu

Ne že by z řeky zmizela voda, to ani náhodou, ale naopak jí je moc a mi raději dnes vzali trochu kultury. Vydali jsme se proto do Tábora. Po příjezdu jsme se nejprve vyškrábali po 200 schodech na věž kostela, do výšky 50metrů nad náměstím, rozhlédli se po městě Táboře a blízkém okolí. Dále jsme se pro změnu podívali pod zem, prošli historická městská sklepení v hloubce až 12 metrů pod dlažbou náměstí.

Další  zastávka byla v gotickém sále staré radnice, kde jsme brali přednášku o historii města. Na závěr návštěvy Tábora, jsme se zastavili v expozici městského pokladu. Zde nás opustila Aga, vyzvedla si ji maminka která cestovala kolem.

Odpoledne jsme přejeli do obce Větrovy, vylezli jsme na rozhlednu Hýlačka a prozkoumali zvěřinec na místním ranči.

Večeři jsme na přání dětí pojali netradičně a objednali si pizzu.

Zítřejší návrat bude opět v režii našich vozů. Ku Praze vyrazíme (doufám) před polednem a proto až se budeme blížit, zašleme SMS s informací kdy přistaneme v Okrouhlické ulici (v místě srazu před odjezdem).

------------------------------------------------------------

Čtvrtek: Veselí nad Lužnicí - Klenovice

Počasí je nám stále ještě nakloněno. Snažíme se toho využít a proto opět po snídani a ranní přípravě vyrážíme na další plavbu. Hladina řeky je poněkud nad normálem, zatím ale stále v mezích bezpečné plavby. Jen před jezy raději velíme přistávat s větším předstihem, aby se žádná z našich lodí nepřiblížila moc blízko spádové hraně. Řeka plyne ve svižném tempu a tak se necháváme nést proudem. Dnešních patnáct kilometrů tak bez námahy zdoláváme za 4,5 hodiny a to i přes to, že na každém jezu dáváme pauzu na jídlo či jen tak na odpočinek. U jezů se objevují i pomníčky vodáků, kteří vodní živel podcenili.

Jediný dnešní karambol postihl Honzu S., který si neuhlídal odstup od stromů u řeky a jedna z větví ho za trest shodila z paluby do vody. Jedna ze zastávek se odehrála v kempu v Soběslavi. Co se tam odehrálo ukazuje následující snímek.

Po návratu do kempu jsme připravili večeři (Segedínský guláš).

---------------------------------------------------------------------

Středa: A zase na vodě

Dnešní den se vydařil a tak jsme mohli po snídani opět vyrazit s loděmi na řeku. Vyvezli jsme se proto auty z kempu proti proudu do vísky Klec, kde jsme se nalodili. Plavba probíhala v celku klidně. Občas jsme se museli sklonit abychom si neudělali bouli o mosty které jsme cestou podjížděli. Také jsme překonávali několik jezů, jeden jsme přenesli, druhý obepluli starým ramenem a u třetího jsme už jen vystupovali. Ten je u nás v kempu. Tentokrát se žádná loď nezvrhla i když tomu moc nechybělo.

V posledních kilometrech dnešní plavby jsme se zastavili na Veseckých pískovnách kde jsme se vykoupali a posvačili.

Po přistání velcí kluci odjeli s Honzou a Radkem pro dřevo, ostatní děti oškrábaly brambory. Snědli jsme je k večeři s kuřecím plátkem připraveným na ohni.

Tak proběhl dnešní den. Zdravíme všechny rodiče.

------------------------------------------------------------------

Úterý:  Evakuace tábora

Včerejší déšť natropil mezi stany v kempu menší paniku. Zem nestačila pojímat vodu a tak se pod námi vytvořil menší Balaton. Patnáct centimetrů vody kam oko dohlédlo. Proto jsme raději popadli spacáky a šli se poskládat do aut. Jediný Elenin stan zůstal nad vodou a tak se v něm dalo přenocovat. Spaly v něm Elena, Monika a Jana Š. Ve Felicii se poskládali Radkové s Kákou a Aga si ustlala v kufru. Ostatní se poskládali v Tranzitu. Malí kluci si vlezli do kufru a ostatní jak se dalo. Ráno kolem čtvrté hodiny voda opadla a tak jsme se já a Helena vrátili do stanu, který ač plaval večer ve vodě, tak v něm bylo sucho. Ostatní tak měli v autě alespoň více místa. To co vidíte na fotkách je už jen malý zbytek z vodních zásob.

Hádejte kdo tady spal?

Po důkladné poradě a studiu předpovědi počasí jsme se rozhodli opustit Majdalenu a vydali se do nového kempu, Veselí nad Lužnicí. Jakmile jsme znovu postavili stany, nastal průzkum mokrého oblečení a velké sušení. Nejhůře dopadli Honzík, Tom s Vilémem a oba Radkové. Těm menším zbylo suché jen to co měli na sobě a rezervní oblečení v barelu. Naštěstí přežily i spacáky. Klukům jsme zatím popučovali část oblečení od ostatních dětí.

Večeři jsme zvládli v místní restauraci a navrch jsme dali menší vlastnoručně připravený moučník.

Zvládli jsme se i trochu vyblbnout v přilehlých prostorách kempu.

Po deváté odesíláme děti do hajan. Nemějte o nás strach, všichni spíme v suchu. Jako správní vodáci se vody nebojíme a zatím si nikdo nestěžuje, že už jí je mnoho. Tábor pokračuje beze ztrát!!!

-------------------------------------------------------------

Pondělí:  Majdalena - Rozvodí - Stará Hlína (cca 15km) po Staré Řece

Po snídani jsme se dnes vydali na první delší plavbu po Lužnici. Jeli jsme přes "Meandry Lužnice na Rozvodí", tedy úsek, který již máme natrénovaný ze včerejška. Opět se to neobešlo bez koupání jedné z lodí. Tentokrát to odnesly Jana B. se Zuzkou.

Na Rozvodí jsme měli pauzu s obědem a koupáním.

Z Rozvodí jsme pokračovali Starou Řekou. Zprvu plavba probíhala hladce, ale pak přišlo překonávání překážek v podobě napadaných stromů. Ani zde se to neobešlo bez koupání. Vodu okusili pro změnu Elena, Honza S. a Adam, repete si dala i Jana B.

Po příjezdu na Starou Hlínu jsme lodě naložili, kluci zatím prozkoumali útroby mostu. Vrátili jsme se do Majdaleny kde jsme povečeřeli těstoviny s kečupovou omáčkou a sýrem.

Před večeří se ještě kluci pokusili zdemolovat jeden ze stanů

V době kdy píšeme tuto zprávu (20,30hod) se nad tábořištěm spustil déšť s bouřkou. Tomáš s Honzíkem mi právě přišli oznámit, že se bojí, tak je budeme muset jít utěšovat. Proto pro dnešek budeme končit. Držte nám palečky ať nám zítra zase svítí slunko.

----------------------------------------------------------------

Neděle - první den na vodě

Ráno jsme vstali a po snídani jsme položili lodě na vodu. První trénink probíhal kolem kempu.

Protože pádlování všem šlo velmi dobře, vydali jsme se autem asi dva kilometry proti proudu a lodě jsme spustili na řeku u velkého jezu jménem Pilař. Odtud jsme pluli zpět do kempu, kde jsme si připravili oběd.

Po polední pauze jsme pokračovali v plavbě další čtyři kilometry přes "Meandry Lužnice". Řeka se zde točí v mnoha zákrutech sevřená v porostu vrbiček. Marína s malým Honzou se v jedné zatáčce cvakli (zvrhli), a zbytek party je musel pomáhat lovit. Povedlo se jim to totiž v úseku, který byl úzký a s větším proudem vody.

Poté co jsme jejich loď vylili, pokračovali jsme v cestě až na Rozvodí. Tady jsme lodě vytáhli na břeh a šli jsme se vykoupat pod stavidla.

Po návratu do kempu se uvařila večeře (vepřový plátek s rýží). Po večeři jsme se šli vykoupat do nedaleké pískovny.

Za zprávy děkujeme Honzově mamce a Zdeně. Zítra ráno je přečteme dětem.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sobota - odjezd:   Cesta na Lužnici se nám trochu protáhla. Nejdříve jsme v Tróji museli naložit všechny lodě a pak jsme cestou před Benešovem dojeli kolonu která nás zdržela dobře půl hodiny.

Po příjezdu na Majdalenu jsme postavili stany a začali chystat večeři. Měli jsme uzené s knedlíkem a zelím.

Po večeři jsme se zašli podívat na rozvodí, to je místo kde se řeka rozděluje na starou řeku (původní koryto Lužnice) a novou řeku (umělý tok vybudovaný Jakubem Krčínem z Jelčan).

Po návratu už jsme nachystali spacáky a ukládáme se k spánku.